måndag 6 oktober 2008

Årsmöteshelg

Ja, då var vi hemma igen från Södertälje. En fullmatad helg med kurs, föreläsning, årsmöte och shopping.

Jag tog det för en gångs skull lugnt med tyghandlandet, vad kan det bero på? Har det faktum att min "käre make" fanns med något med saken att göra? Eller blir det lite för mycket intryck kanske? Tror mer på det sistnämnda.

Jag gick i alla fall en kurs i konsten att sy en väska... AnnePia Godske Rasmussen höll i den.

Otroligt inspirerande och mysig tjej.

Jag tycker själv att jag fick till min "bag" rätt okey.

Lite pill med handtagen bara, men det blir lättare till nästa gång.


Vi var ganska många jämtkviltare på plats, vilket är bra med tanke på att vi alltid har en bit att åka. Men om två år kanske grupperna från Ö-vikstrakten håller årsmötet, då ni i Foppaland,

då får vi nära...
Kanske man kan kombinera kviltning med hockey då.
Heja MoDo.
________________________________________
Home from quiltingconvention. A weekend full of inspiration,
shopping, classes and lots of nice and happy people.
I took a class in the fine art of making a shopping-bag...
It turned out quite well. A little troble with the "handles".
But it will get easier the next time, I´m sure.

2 kommentarer:

  1. Hei hei...da møttes vi kanskje under årsmøtet. Vi var to norske som var invitert til deres årsmøte og vi hadde en riktig hyggelig helg i Södertälje.
    Veska di ble kjempefin. Har Anne Pias bok så jeg skal nok prøve å sy den jeg også.........en gang

    SvaraRadera
  2. jättesnygg väska AnnaLena. Några fina tips på hur man gör mottages med tack!

    SvaraRadera