onsdag 1 oktober 2008

Kursfunderingar

Jag håller på att fundera på vad jag ska ha med mig till Södertälje i helgen.

Har aldrig varit så här oorganiserad. Det brukar skrivas lappar, fyllas väskor, ungarna ska förmanas, skjutsas till någon barnvakt, som i sin tur ska förmanas...

HAR EJ GJORT NÅGOT AV DETTA! Och det känns riktigt bra.

Mina ungar har blivit ungdomar och fixar helgen på egen hand.(Farfar finns ju på gården)
Lapparna syr jag ju med nuförtiden, och väskan kastar jag väl ner något i så småningom.

Det löser sig!

Kursen jag ska gå på har jag också funderingar kring. Jag vet inte vilka tyger jag ska ta med mig,
det problemet känner väl alla kviltare igen. Vad än man har med sig till en kurs är det alltid fel, och man vill alltid ha nya tyger. (Till glädje för alla tygförsäljare förståss).

Dessutom kan man ju ingenting när man kommer dit, vet knappt hur man håller i en sax, inte heller hur man läser en beskrivning. Man får bara spotta i nävarna och gilla läget!!! Och det gör man ju, annars skulle man ju aldrig mer gå på en kurs...

Jag har börjat sy ihop det lilla stjärntäcket nu och jag tror att det kommer att bli riktigt bra:
Kolla in här.
I´m going to a quilters convention this weekend. Feels great. Taking a class for AnnePia Godske Rasmussen. It´s always exciting to go to a quiltingclass, even if one always feels like a beginner.
Sometimes I don´t know what´s up and down on the pair of scissors!
I´ve started to piece together my little starquilt, and think it will come together quite nicely.
And here it is:


2 kommentarer:

  1. Hej Anna Lena! Allt fixar sig då du kommer på kursen och du kommer hem med massor av inspiration till många nya fina arbeten.
    Stjärntäcket ser jättefint ut. Ha en bra helg

    SvaraRadera
  2. Och jag skulle inte ha med mig annat enn en stoppfot! Läskigt att inte ha med tyger, men jag skall ju fånga foto på tyg! Jag lär dig om du lär mig sen!

    SvaraRadera