torsdag 9 oktober 2008

Färdiga projekt...



Ja två projekt har blivit färdiga hos familjen Nilsson under veckan.

Släpvagnsgaraget är i princip klart, fattas lite
målning bara.

Kruxet är ju förståss att vi måste byta ut den här släpvagnen (som vi köpte förra vintern...)

mot en större. Vi köpte oss en ny snöskoter i våras, som inte ryms på släpet tillsammans med pulkan... suck. "Den ena synden leder till den andra..."



Roligare ( för mig i alla fall) är att jag är klar med mitt stjärntäcke.

Det blev ett riktigt "Sverigetäcke" i blått och gult. Jag är riktigt nöjd.

Kviltat på maskin med den där "dubbla" raksömmen, som jag inte vet vad den heter...
men som ger ett lite rustikt intryck.
________________________________




Two projects has been finished at Nilsson´s
this week

The garage for the trailer is done, some painting left.
A problem though... have to get a larger trailer because
our snowmobile is to big for this one...
We bought both last winter. The trailer first...
One sin leads to another...
Funnier for me... my starquilt is ready to be shipped to
a little babyboy named..... can´t remember.
My memory isn´t what it used to be....

It turned out really well I think. A "Swedish Quilt"
in yellow and blue!!!

3 kommentarer:

  1. Oj, vad du är duktig! Jättefint barntäcke!! Var får du din energi ifrån?

    SvaraRadera
  2. Kanonfint Anna-Lena! Får vi se det på söndag?

    SvaraRadera
  3. Visst är det den stjärnan vi sydde till blocklotteriet, va?

    SvaraRadera