onsdag 15 oktober 2008

Mystery quilt, egen tolkning...

Jag har ju sett på bloggar och quiltsiter att många diskuterar "mysteryquilts".
Det verkar ju väldigt spännande. Själv har jag en egen version...

Städade skåp och lådor i mitt syrum. Titta vad jag hittade:



Detta är i allt ett mysterium för mig, när sydde jag det här? Varför hade det blivit liggande,och vad hade jag tänkt att det skulle bli när jag började med det!? Efter mycken tankemöda började jag dra mig till minnes att jag nog hade köpt ett "tygmedley" på ett årsmöte för fyra år sedan(!!!) som blev liggande. Efter några månader sydde jag ihop alla tygbitarna till "triangelkvadrater".



Så långt hade jag hunnit när jag fann igen det för några veckor sen! Nu har jag satt på en röd kant, sen kanske jag lägger undan det i tre år till...ha ha! Nej, skämt åsido, nu måste jag sy det klart. Det kanske blir ett så kallat "fultäcke" eller med den röda kanten, ett "jultäcke".



Jag hade lite tur när jag var på årsmöteshelgen härom sistens, jag vann tre böcker på lotteri. En bok om maskinquiltning, en av Ricky Tim och en tredje om miniquiltar. Alla tre ganska avancerade men kul att ha som kvällsläsning ändå.

Tror inte att jag kommer att använda mig av de här, men snygga är dom i alla fall!

_____________________________________________________
I Cleaned out my sewingroom some weeks ago. I found a true " mysteryquilt"!! Some fabrics I bought at a quiltersmeeting four years ago. Then I pieced together some triangles and then put it in a cupboard and forgot all about it. Now I have added a red border to it, and maybe I will put it away for another three years... No no just kidding. Finished before christmas? It better be with that "santacolour".

I was lucky on the quiltmeeting I visited some weeks ago. Won three lovely books on the lottery they sold there. The books are really nice, but a bit advanced for me. They do look impressive in my bookstand though...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar