söndag 12 oktober 2008

Lugn helg och älgjakt...




Vi har varit och hälsat på hos mina föräldrar i helgen.
I samma lilla by (Täxan) bor även min brorsa och mina två systrar...


Jag är ju uppväxt i en jägarfamilj, vilket säkert har satt sina spår.
Min lillasyrra Marléne lyckades i alla fall fälla en älgtjur i lördags...


Heja syrran, friskt humör! Och så här ser hon ut när hon sitter på älgpass!!!



På lördagskvällen var vi bjudna till min andra lillasyrra Eva-Britt, på ost kex och vin....
En mycket trevlig kväll, har fina bilder på min man och min svåger Lasse men Mats hotade med att göra mig hemlös om jag bloggade dem så det är väl bäst att jag låter bli.


När vi gick hem såg det i alla fall ut så här i oktobernatten, nästan som i en trollskog!



___________________________________________________
Been away to visit my parents this weekend. My brother and my two younger sisters lives in the same village with their familys.

I come from a family which likes to go hunting.My sister managed to put down a big moose on saturdaymorning! Way to go "siss". I wouldn´t dream of shooting on anything alive myself...
I like the meat though..
On saturday night we were invited to my other sister for some cheese and wine.
I have some great pic´s on my husband and brother in law Lasse, but Mats threatened to make me a homeless woman if I put them on my blog... so I better don´t!!!!
A picture of the forest at night.... looks almost haunted!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar