fredag 17 oktober 2008

En väska till

Jag tyckte att väskan som jag lärde mig att sy på kurs med Anne-Pia var så rolig att sy, så jag har gjort en till. Den här ska min mormor få av mig. Hon kan ha sin strumpstickning i den!

I morgon efter jobbet åker jag och sonen upp till Täxan (Strömsund). Han ska PRAO:a nästa vecka. Min syster som jobbar på fabriken Engcon ska ta hand om honom, det ser åtminstone jag fram emot. Det blir skönt med en helg på tu man hand bara med Kristoffer.

På måndag ska jag och min mamma låna mormors bakstuga och baka tunnbröd... Det ni, underbart. Bildbevis kommer senare nästa vecka. Morsan är betydligt duktigare på det än sin dotter, så mycket kan jag i alla fall säga.... utan att röja alltför mycket!

Ha en underbar helg!!

__________________________________________________

I liked this model of bag so much that I had to make another one. This one is a gift for my grandmother, she can keep her knitting in it.

Tomorrow after work me and my son are going up to visit my parents again. The school is having a "practiceweek" and he´s spending his week at my sisters work on Engcon. I hope that he will enjoy that.

On monday me and my mother are going to bake some bread in an old fireworked oven... really exciting. Without saying to much: my mother is way better than her daughter on that kind of baking... Pictures coming up next week!! Have a nice weekend.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar