söndag 10 maj 2009

Seg som sirap...

Har varit seg som sirap den här veckan. Jobbat som tusan... så blir det när man har varit på semester!
Igår var vi till stan och ekiperade sonen som går ut nian... han blev så snygg i kostym att mamma (extremt lättrörd...) nästan började tjuta inne på Dressmann! Hur det ska gå i kyrkan kan jag ju bara ana mig till... Så fort kantorn slår an tonen får man slita fram näsduken, och ungarna tycker att morsan är pinsam!
Kvällen igår tillbringade jag på en femtioårsfest. Carina, en kompis från frisörskolan har jubilerat. Man brukar ju säga att åren tar ut sin rätt... inte där inte! lika fräsch som när jag såg henne sist...
15 år sedan... Hur kul som helst hade vi, mycket lekar och sånt. karaoke... tom jag sjöng. Suck, var så illa tvungen, men inga gäster gick hem. Väluppfostrade kan tro.
I dag våravslutning med Östersundarna i Jämtkvilten! Har lite knytkalas, jag har gjort en pastasallad. Hoppas att det ska smaka.
Vi ska ha en aktivitet också. Hundralappen, man ska skära till hundra tyglappar i måttet 5 x 5 cm, och sen byta dem på något finurligt sätt, det blir hur kul som helst!

2 kommentarer:

  1. Hej! Inget fel på salladen den innehöll mer än pasta och jag tog om av den så den får högsta betyg. Visst hade vi kul i dag och dom som inte var med får känna sig blåsta på konfekten-trevligt på alla sätt och mkt gott att äta.
    Heder till oss som var där

    SvaraRadera
  2. Hoppas du hade roligt på avslutningen med sytanterna! Vi hade kurs i våran lilla grupp.

    SvaraRadera