fredag 22 maj 2009

Happy birthday to you...

När jag var i USA häromsistens hittade jag ett käckt mönster i en quilttidning. Yes; tänkte jag... skulle passa väldigt bra att ge till min lillasyster som fyller 40 år. Hon fyller på måndag, men har kalas i morron (lördag) kväll. Hela familjen plus några till är bjudna och det kommer att bli sååååå roligt!


Nu hoppas jag och tror att hon inte har tid att kolla min blogg förrän efter partyt, för jag kunde inte hålla mig. Så här är min 40-årspresent till "Lalla" !
Jag har mixat gamla och nya tyger. Det rosa tyget i blommorna och kanten är från ett förkläde som min svärmor tänkte slänga när hon hade garderobsrensning... aja baja!
When i was visiting US some weeks ago I found a beatyful pattern in a quilting magazine! Yes. i thought... perfect for my sister who will celebrate her 40-th birthday. She's having a big party on saturday for friends and family.
I hope (and am quite sure) that she want have time to check out my blog until after the party.
I just couldn't wait.
Here it is; present for "Lalla"
Happy birthday siss...
I've used a mix of old and new fabrics.
The pink one in the flower and border is from an old apron.
My mother-in-law was throwing it away when she was cleaning out some closets... what a shame. Luckily I was there to save it!







5 kommentarer:

  1. Hejsan, vad du är snabb i vändningarna. Din syrra skall skämmas om hon inte blir jätteglad för sin fina present.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Supersöt! Jag kommer och klipper mig på Tisdag.

    SvaraRadera
  3. Underbar Anna-Lena! Nu var du verkligen snabb.

    SvaraRadera
  4. Här går det undan! Vilken fin present!!

    SvaraRadera