måndag 18 maj 2009

Festförberedelser

Jag har rätt mycket att stå i nu framöver. Som alltid är det många åtaganden i samband med skolavslutningen. Sofie ska sjunga solo på våravslutningen av kultur- och musikskolan, Kristoffer går ut nian, vi har två syskonbarn som tar studenten.

Men det roligaste av allt är att min raring till gubbe fyller 40 år den andra juni! Då ni smäller det! Håller därför på att fixa lite käk och sånt kul...


I helgen har jag bakat brytbröd, och gjort i ordning lite kött. Hittade två stora bitar entrecote av älg plus en bit som lite finurligt hade blivit döpt till "tjälknul".... De putsade jag och stekte på. Tänkte att de skulle passa bra som rostbiff. Hunden Essa lämnade inte köket för en sekund! Luktade väl underbart kan jag tänka.

Jag tycker att det är kul att ordna fester, hoppas bara att de som kommer känner samma sak.
Brassa käk i stora mängder ... underbart!

I'm gonna be kind of busy the following weeks. Graduations, Sofie is singing in a show with the musicschool, Kristoffer finishes ninth grade...

Still, the best of all; my dear husband is celebrating his fourtieth birthday on the second of june!! Hurray. Organizing his party... Been baking and making some roasts. Found some really big steaks in the freezer. My dog didn't leave the kitchen while I was at it! Sure she liked the smell of moose!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar