måndag 22 september 2008

Städprojekt avslutat!




Jaha, då var det klart då. Finished finito.... Har slitit ganska hårt om jag får säga det själv.
Och det får jag förståss.

Jag är ganska nöjd med mitt syrum.
Det är ett gammalt kök som är väldigt rymligt.
Men inte renoverat sen slutet av 50-talet.
Det ska vi väl göra vilket år som helst nu, hmm.

I dag gick jag igenom alla tyglådor och sorterade om tygerna,
vilket jobb... hittade tyger som jag inte hade en aning om att
någon stoppat ner där.

Det enda som inte känns bra är att mina lådor är av vit plast,
man kan inte se igenom dem. Nästa sak på önskelistan: Genomskinliga lådor!!!

Min arbetsplats känns också genomtänkt och praktisk. Gamla slitna möbler förståss, men de funkar.

Efter att ha genomfört det här projektet kan man nog börja med att skräpa ner igen.

Men först måste jag nog fixa lite käk åt mina utsvultna ungdomar som just klev in genom dörren.


Finished at last!Been workin´really hard.
My sewing-room is rather spacious. It´s an old kitchen
which hasn´t been redecorated since late fifties.

I´m quite satisfied with the big space and my workingstation.


And now I think I´ve deserve to make some serious sewing, but first I have to feed the starving teens who just walked through the door...




4 kommentarer:

  1. Oj, vilket syrum! Jämfört med dig sitter jag i en liten skrubb...
    "Kojan" i skogen ser jättemysig ut, speciellt en sån fin dag.

    SvaraRadera
  2. Man kan inte tro att det är samma rum som i morse,se bara vad golvet glänser. Man kan också beundra flera av dina fina quiltar. I morgon kanske det känns i kroppen men du kan vara nöjd med att höststädningen blev bra

    SvaraRadera
  3. Det glänsar i golvet! Jag kommer gärna på besök....

    SvaraRadera