lördag 13 september 2008

En vanlig lördag.






En helt vanlig lördag...

Vackert väder. Tidig promenad med hunden


Frost i natt!



Mats (maken) och Lennart (svärfar) bygger garage till släpvagnen. Det blir bra, för släpvagnen står i bilgaraget just nu och snart blir det snö och där vill vi ha bilen då!!!

Jag fixade fika till gubbarna.
Bakade "klickar", som väl alla vet vad det är?
Inte, "glöhypper´n" då? Inte det heller?

Det är en sorts hastbullar som heter olika beroende på vart i Jämtland eller Ångermanland
man kommer ifrån!

I Täxan där jag är uppväxt heter det "klickar"
i alla fall och de ser ut så här i ogräddad och gräddad form.
Goda med en helt vanlig kopp kaffe till.

Måste säga att jag tycker den här trenden med
alla olika sorters kaffe är klart överreklamerad.
För mig, som antagligen klassas som bakåtsträvare och fossil, räcker det bra med vanligt hederligt kaffe. Helst kokt men bryggt går också bra. Gärna på bit (socker) Inget Latte eller Espresso för mig alltså!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar