lördag 14 mars 2009

Sjuk hund...




I går morse när jag kom ner blev jag så förvånad... vår hund kom inte och mötte mig som hon brukar göra! Till slut lockade jag på henne och när hon kom fram till mig höll jag på att svimma, hela hennes huvud var uppsvällt. Man kunde knappt se ögonen, nosen var tjock och bred som på en krokodil. Stackars Essa. Mats tog med henne till jourhavande veterinär (som tur var, Kajsa i grannbyn.) Hon sövde henne och röntgade käkarna. Det visade sig att vovven hade bitit i något hårt, (sten?) och brutit av en tand. Så nu äter hon antibiotika och smärtstillande. Om två veckor ska tanden opereras bort. Lilla gumman... inte underligt att hon varit nere och inte velat äta på hela veckan! Vi som trodde att det berodde på att hon har löpt.
Den övre bilden är tagen på kvällen... då hade svullnaden börjat gå ner! Huvva, mattes lilla gumma.

1 kommentar:

  1. hur är det med mattes lilla gumma? bättre hoppas jag

    SvaraRadera