söndag 8 mars 2009

Friluftsliv...

Nu har vi kommit hem efter en helg hos mamma och pappa i Täxan. Så skönt att åka och hälsa på. Mina syskon bor alla i samma lilla by, så det blir alltid rena släktträffar när vi möts! I lördags åkte vi till en sjö som heter Storvattnet. Vi hade en fin dag med hyfsat väder, gott fika och god fiskelycka... eller rättare sagt; pappa hade god fiskelycka... och jag fick hans fiskar med mig hem! Tack snälla pappsen! Själv har jag extremt dåligt tålamod med fisket, om jag inte får napp på en gång börjar jag genast att rekognocera efter bästa platsen att göra upp elden på. Sån är jag! Tur att man kan få några fina rödingar ändå!



Been for a visit to my parents this weekend. It's been a while since last time. My two sisters and my brother and their families live in the same little village, so it's like a family re-union every time we meet. On saturday we went fishing. A day with quiet nice weather and good luck with the fishing... that is; my dad had good luck... and he was nice enough to give me his catch for the day! Thanks daddy! I have the worst patience ever when it comes to fishing! No fish in five minutes; Then I'm off to start the fire. Nothing tastes as good as coffee made over an open fire! A weekend like this is quality of life!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar