måndag 12 december 2011

Jul jul strålande jul...

I lördags gjorde jag något som jag aldrig förr gjort! Jag hade ett bord på en julmarknad. Det var väldans trevligt och ganska mycket folk... och precis som jag hade förutspått så handlade folket bara sådant som man kan stoppa i munnen och käka på!
Tur att jag varit förutseende nog och bakat bullar och kakor... kokat fudge och lite annat smått och gott!
Affärerna gick hyfsat, i alla fall så det täckte utgifterna.
De här änglarna sydde jag i alla fall inför detta event!
Roliga att göra, med nitar som stjärnbilder...
Pepparkaksgubbarna kom också från pepparkakeland...
De fick broderier på sina bonader, på jamska!

Nu är det inte långt till jul och dagarna kommer att fyllas av lite städning och annat fix!
I morgon steks det spjäll och köttbullar. Vi åker till svägerskan och hennes familj på julafton så det får bli mitt bidrag till julbordet!
I dag ser det lite snöigt ut, men en promenad blir det nog vid lunchtid...
det märks att vi nu är i den mörkaste tiden på året.
Klockan är nio på morgonen och det har fortfarande inte ljusnat riktigt!
Men snart vänder det...
Håll ut!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar