onsdag 21 december 2011

Den räven raskar inte alls på isen!!!

Jag hade ingen bra dag igår...
Efter att en tankbil fylld med diesel gått av vägen, så stängdes densamma av för bärgning och sanering!
Detta innebar att inga bussar skulle passera förbi här för att hämta upp den ömma dottern som har sin
skolgång i Östersund...
Modern kastar sig ur bingen, sopar snön av bilen, skrapar rutor och ska köra till Pilis för att passa tåget!
Precis då bestämmer sig Mickel räv för att ge sig ut på en dödsföraktande resa över en vältrafikerad europaväg.
Tyvärr kan det bara sluta på ett sätt.
Pang sa det i fronten på bilen, och Mickel raskar inte på isen denna jul!
Förpassad till de sälla jaktmarkerna av en konkursmässig bil...
Trodde i min enfald att bilen klarat sig utan skador, men sådan tur har man ju naturligtvis inte.
En sprucken kofångare, trasigt dimljus och ett par andra skavanker!
När jag parkerat på gården, hämtat tidningen och står och beklagar mig över det inträffade, vad tror ni händer!?
Bussen passerar förbi på vägen...

Ringer försäkringsbolaget,
får veta att jag måste polisanmäla för att "merförsäkringen" ska gälla.
Polisanmäler...
Ett "förhör" hålls på telefon.
TRE polismän kom på besök i morse för att dokumentera skadorna på bilen.
Jag skäms hela tiden,
inte för att jag råkade ta en räv av daga,
utan för att jag tvingas använda polisens redan ansträngda resurser till att krypa runt och plåta fronten på en bil!
Anledningen till att försäkringsbolaget kräver detta kan jag förstå.
Men ändå. -Mycket skrik för lite ull, sa käringa, och klippte grisen!

2 kommentarer:

  1. Jaa du Anna-Lena:det är mycket som händer och mitt i julruschen också.
    Själv är jag inte speciellt ruschig av mig men har lyckats med peppar-choklad och korintkakor i dag. Hoppas på fruktkaka och nåt smarrigt senare- i dag.
    Vi gläds åt en vit jul men det får vara nog med snö.
    Kramar till hela din familj från Louise D

    SvaraRadera
  2. Oh Jag hann med det smarriga och fruktkakan- och så Ernst. Sen lite blog-tittande och nu god natt
    Louise D

    SvaraRadera