fredag 16 december 2011

Hemmafru Nilsson här...

 
Hittills i dag har jag hunnit detta!
  • Hängt en maskin tvätt som jag körde i går kväll.
  • Kört igång en maskin till.
  • Ätit frukost.
  • Promenerat hunden, och mig själv.
  • Tagit fram tre kakdegar som jag ska baka ut om en liten stund.
  • Burit ut revbensspjällen och köttbullarna som jag stekte i går och lagt dem i frysen.
  • Satt i motorvärmaren i bilen.
  • Druckit kaffe.
Ett under av effektivitet?
Skulle inte tro det va...
Ligger helst och slappar,
spelar lite Angry birds,
wordfeud, facebook...
Men nu ska jag ta tag i alla måsten.
Eller, det bestämmer jag ju själv!
Nej, jag tar nog lite påtår och fortsätter med mitt surfande en stund till.
Men jag har dock lite ångest över att det inte står en gran utanför huset ännu.
Jag är lite eljest när det gäller granen.
Stor, men inte för stor.
Vid, men inte för vid.
Inga torra grenar.
Jag skulle gärna hugga en riktigt stor gran och bara ta toppen... men den som svingar yxan, i det här fallet min käre man, tycker att det är skogsskövling...
Kan jag inte tycka spelar så stor roll!
Vi får väl stjäla en av grannen då...
tycker att granar som är stulna brukar vara extra snygga.
liksom ett speciellt skimmer över dem, och då menar jag inte ett löjets skimmer.
Jag besökte en julgransodling för ett par år sen när vi var i USA ett par veckor...
Ja, vad säger man... kul att se, med snörräta rader av perfekta granar i Disneystil!
Men men... jag håller nog till godo med en äkta jämtlänning ändå!
Ha en bra fjärde advent alla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar