måndag 12 juli 2010

Livet från den ljusa sidan...

När sommaren är så här, man kan sitta ute nästan hela nätterna, man har äntligen lyckats få bra väder på semestern... då lever man verkligen livet från den ljusa sidan! Vi har bara hållit oss hemmavid. Ett par turer till grannkommunen bara.
I dag var jag och levererade ett babytäcke till en kollega som blir mormor nu i höst! Hennes första barnbarn. Gissa om hon går i spänd förväntan!?




Valde färger i lila gult och grönt eftersom den lilla parveln inte är ute än!



Återigen ett enkelt och lättsytt mönster (Ja, jag är lat!)



En detalj av kanten som jag sydde på för att det inte skulle se så "blaskigt" ut!

Jag älskar verkligen att sy dessa babytäcken! Dels för att man får se hur lyckliga mottagarna blir, dels för att man vet att det är något som endast finns i ett enda exemplar!
Dessutom känns det som något man kan få färdigt ganska snart.
Jag har ganska många påbörjade projekt som ligger och väntar på att bli färdigställda. men jag tror mig veta att jag inte är helt ensam om det!?
När vi hade vindsröjning härom sistens hittade jag den här gamla urläckra gungstolen...
Men visst ser den lite naken ut!?
Har ett arbete på gång som kommer att passa precis som gungstolsmatta!
Ser framför mig hur jag sitter och gungar lite lätt medan jag broderar eller handkviltar.
Känner mig som en mycket gammal dam men det bjussar jag på!

På fredag åker vi mest troligt på en semestertur. Min familj och en god vän och hennes sambo...
Kan bli ungefär hur roligt som helst!

2 kommentarer:

  1. Fint täcke! Och ja, du blir supersnygg i den fina gunstolen!

    SvaraRadera
  2. Precis som alltid har du lyckats med ett finfint arbete.
    Vilka "fynd" du hittar på vinden!
    Jag önskar mig också en vind, men min ligger i källaren och där finns inga fynd utan bara bra att ha saker.
    kram och ha en fin semestertur önskar Louise D

    SvaraRadera