fredag 7 december 2012

Sydag..

Min goda syvän Ammi är så himla bra.. Bjuder hem ett helt gäng kärringar med symaskiner och sytrådar och allt...
Fixar god mat och gott fika. 
Vi syr och skräpar ner.
Tack goa fina du för att vi fick komma till dig och bli lite glada av att umgås och ännu mer inspirerade till att sy!

Jag har sytt på ett blivande babytäcke, alla block är klara nu och jag hoppas på lite tid i helgen så jag kan göra klart det!

Annars rullar det på som vanligt. Jag är snart klar med mina inlämningsuppgifter i skolan, bara tre stycken kvar. Kanske får jag bakläxa på någon av de som jag har lämnat in... men då behöver jag bara komplettera. Det beror på vad jag fått för betyg. Ibland känns det som om jag har vänt på varenda sten för att få till bra svar på frågeställningarna och då orkar jag helt enkelt inte jobba mer med dem. Så är det... 

Idag blir det till att åka en sväng till staden, vi ska besikta vår gamla bil för tredje gången, nu får den ta mig tusan gå igenom. Jag ska titta på lite nya kläder, kanske någon julklapp.
I kväll julbord med LRF. Alltid kul med julbord, men det gäller numer för mig att välja med omsorg... det ryms ju så lite i min mage! Men å andra sidan så ligger jag inte och stönar i julmatskoma efteråt heller. 
Trevlig helg till alla, och kom för guds skull ihåg att man inte måste städa den där översta hyllan i skåpen bara för att det blir jul! Färre än man tror kommer att bry sig, än mindre att kolla om det är gjort!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar