måndag 21 maj 2012

Vilken vecka!

Vilken otroligt härlig vecka förra veckan blev... och nu syftar jag förståss inte på vädret, som ju lämnar mycket i övrigt att önska.
Nej, men jag var ju på en "anställningsintervju" på ett äldreboende för ett par veckor sedan, en mycket trevlig sådan, kan jag tillägga! Jag blev lovad jobb på stående fot. Yippie.
Visserligen bara ett sommarvikariat, men ändå.
Vågade knappt säga det högt, för det kändes så overkligt.
Med tanke på att jag har absolut ingen, och då menar jag verkligen, absolut ingen, erfarenhet av vårdyrket, så blev jag verkligen sååå glad!
Nåväl, i förra veckan var jag på introduktion i tre dagar.
Kan ni tänka er, det gick hur bra som helst. Ingen är nog mer överraskad än jag!
Det känns som om jag har hittat rätt.
Hoppas bara att mina blivande kollegor tyckte att det gick lika bra...
Det är mycket att lära, och mycket som snurrar runt i huvudet när man kommer hem på kvällen, men det kommer nog att bli bra.
Man kanske får ha en sådan där skylt på bröstet som säger -"Ny på jobbet!" Eller kanske inte.

Den här veckan kommer att bli lika kul!
Måste fixa lite inför studenten den åttonde.
Vittragymnasiet har vårkonsert på Stocke Titt på torsdag.
En kompis fyller 50 år på lördag...
Full fart med andra ord.
Idag ska jag på arbetsförmedlingen, även om jag har fixat till framtiden...
sjukgymnastik och ett par andra ärenden.
Ska baka lite till våravslutningen som Jämtkviltens Östersundsgrupp har på söndag.

Nu är det slut på att lata sig...dags att klippa sig och skaffa ett jobb!

1 kommentar:

  1. Grattis Anna-Lena! Det är klart att det kommer att gå bra i sommar! Sunt förnuft, gott omdöme och empati kommer du långt med. Är det Gellinergården som du ska jobba på?
    Kram

    SvaraRadera