torsdag 10 maj 2012

Framtiden??

Ja, vad säger man??
Tror att framtiden har stakat ut sig för mig nu!
Jag har under mitt lediga halvår haft funderingar åt alla möjliga håll.
Analyser hit, listor dit...
Nu har jag bestämt mig.
Men jag törs knappt säga det högt...
Det känns som om att bubblan spricker om jag säger det !
Efter att ha jobbat i trettio år som frisör så kommer jag nog kanske aldrig mer att klippa en människa annat än min familj.
Det känns bra, men märkligt,
Vad ska jag göra istället då? Jo jag tänker plugga och bli undersköterska...
Rätt val? Ja det är jag ganska säker på.
Det jag saknar med mitt gamla jobb är just kontakten och mötet med andra människor..
Kommer att bli jättebra det här.. men jag är mycket väl medveten om att det inte blir så lätt att lära sig ett nytt yrke vid femtio års ålder!
Men med god vilja, sunt förnuft och en smula ödmjukhet kommer man ganska långt!

För övrigt har det varit en ganska hektisk vecka med en massa åkande hit och dit. Skjutsande och hämtande. Telefonsamtal och möten... försökt att vårstäda lite, men för att citera en känd prins så har känslorna varit "lite all over the place!" Men nästa vecka ska jag börja planera för sonens studentfirande! Kanske dags nu, med lite mindre än en månad kvar.
Mycket kul på gång nu!
Studentfirande, en god vän som fyller femtio år om ett par veckor. Myggbett... ja kanske inte så kul..
men det hör ju sommaren till, och snart får man äta rabarberkräm!
Livet är just nu ganska härligt...


 

2 kommentarer:

  1. Rätt val!!!!!!Lycka till med ditt nya liv!/kram

    SvaraRadera
  2. Anna-Lena!
    Kul att du vet vad som komma skall. All lycka önskar Louise D

    SvaraRadera