måndag 12 mars 2012

Vårvinter...

Härligt med vårvinter...
Ungarna har haft sportlov en vecka.
Några dagar tillbringade vi i Täxan hos tjocka släkten.
Hälsade på min momma!
Fina tanten... 91 år fyllda.
Relativt pigg för sin ålder.

Kaffekokning i sotig panna...
ett måste i vårvintertider!

Det är alltid lika roligt att träffa familjen.
Synd att det blir så sällan bara!

Jag ska dessutom visa upp ett par sömnadsalster! WOW... äntligen något sytt i sybloggen!
Östersundsgruppen av Jämtkvilten stod som värdar för förra kursdagen vi hade.
Tyvärr blev det många som inte kunde komma på grund av den stränga kylan som just då svept in oss i ett järngrepp! Vi hade minus 36 grader på morgonen när vi gav oss iväg...
Temat för dagen var "nygammalt" och vi sydde lite av remsor och annat smått och gott.
Jag hade sytt upp en liten vårduk..

Ofta undrar man vad som kan sys av en rulle med färdigskurna remsor...
Jag sydde en kvilt i ett mönster som vi kallat för "en kvarts blockhusruta".
Jag är nöjd med den även om tygerna kändes väldigt oroliga när jag var klar.

Jag använde enbart tyger ur en Jelly-roll.
Ofta ligger ju utmaningen i att tänka utanför ramarna!

Mer sömnad ligger och väntar.
Har lite roliga saker i görningen.
Hemliga projekt på gång.
Födelsedagar och barnafödslar...

Men nu måste tiden ägnas åt att njuta av fina dagar på isen och i skog och mark...
Husse och hund njuter i vårsolen!


1 kommentar:

  1. Härlig vecka du haft med trevligt sällskap och vilken fin vårduk!
    Louise Dtianewa embiand

    SvaraRadera