tisdag 15 november 2011

Promenad...

Tog en extra lång morgonpromenad i dag, bara för att upptäcka att min eminenta, och rätt nyinköpta, stegräknare nog bara har räknat varannat steg ungefär! Då blir jag så sur så jag nästan tänker bli våldsam... men det blir väl knappast bättre av det. Den kanske har legat inbäddad i något av alla fläskveck och vaggats till sömn medan jag traskade runt...

Läser i dagens tidning att årets julklapp blir färdigpackade matkassar...
Jahaja, det vill då inte jag ha! Vill inte ge bort det heller.
Jag vill hellre ha någon som handlar mina julklappar åt mig, eller ännu hellre en jul på ett fjällpensionat utan några som helst diskussioner om julklappar.
Fast liite mysigt är det ju förståss, att handla väl utvalda gåvor till nära och kära... om man bara kunde börja i tid!
Kanske blir det den här julen, nu när jag inte har något jobb att tänka på, det känns ju lyxigt att kunna planera sin vardag utifrån sina egna premisser!

Bara två veckor till första advent nu...kanske dags att börja?

2 kommentarer:

  1. Hej :O) Hittade hit till din trevliga blogg och ser att du också bor i Jämtland :O) Mvh. Katarina.

    SvaraRadera
  2. Jag vill inte heller ha en matkasse i julklapp. Ännu mindre vill jag ge bort en. Här kör vi med julklappshazard. Älskad av alla åldrar, 9-99 i alla fall. Inte blir det dyrt heller. Skratta får man göra. Så pass att valkar och annat löst får sig en omgång och snudd på värker dagen efter.

    SvaraRadera