torsdag 12 maj 2011

Scrapheap challenge... sydag och hälsorapport!

Förra söndagen satt vi ett gäng tjejer och diskuterade vad man ska göra av sina gamla tyger!?
Dels har man ju ändrat smak, och modet växlar ju även i den textila branschen...
Efter träffen satt jag mig och klurade lite på detta!
Jag plockade sedan fram min låda med tygspill.
Skar till massor av kvadrater med två tums sida.
Mörka och ljusa, ska väl tillägga att jag inte hade så många ljusa tygrester så det fick jag plocka av mina andra tyger!
Jag började sy ihop till sextonrutor och tog alla möjliga och omöjliga kombinationer!
Skulle aldrig ha satt ihop de här färgerna annars... men det vill gärna bli bra!
Tror att det blir en pläd att slänga över sig ute på altanen.
Igår var jag till Karin i Pilgrimstad och vi sydde tillsammans med Anna-Lisa och Ammi...
En trevlig dag med god soppa och en liten liten trekant av en vääldigt god kladdkaka...
Underbart med samvaro av det slaget... plus att det blir lite gjort medan man pratar och har det trevligt!
Mer sånt!

Hälsan då?
Ja, vissa dagar är det upp, andra ner... men jag glömmer lätt att det inte är så länge efter operationen och att det tar tid att vänja sig vid nya rutiner! Men jag känner mig väldigt energisk en del dagar... det gjorde jag i morse också! Klev upp kl 05.00 för att säga hejdå till Sofie som åker till Stockholm med delar av klassen!
Kände att jag nog behövde en liten power-nap...
Halv tio gick jag och la mig för att vakna till liv vid halvtolv...

Vikten går i alla fall nedåt och det är jag ju glad för, men jag tänker inte trötta ut er med siffror och mått... det har jag aldrig gjort förut så det skulle kännas lite fånigt att börja nu...

3 kommentarer:

  1. Det var en trevlig dag och jag hoppas att vi träffas snart igen! Kul även att få se Anders på bild i kviltsammanhang :-).

    SvaraRadera
  2. Nej men titta! Där sitter ju Karin!
    Hittade denna blogg via henne... :)

    Vad fina kviltar Ni gör allihop!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig dag ni verkar ha haft! Här har symaskinen tagit tidig semester och stickorna är utvilade och i full gång.
    Kramar!

    SvaraRadera