söndag 15 maj 2011

Jag erkänner!

I kväll känns det som om tiden står still här i Casa Sörviken... varför det då kan man undra? Jo det är ju Final i ishockey-VM! En klassiker, Sverige möter Finland!
Det får mig att tänka på en annan klassisk final mellan de nordiska kombattanterna... nämligen OS-finalen i Turin 2006!
Om nu någon skulle fundera så kan jag ju säga att hockey får mig att visa sidor av mig själv som jag knappt vet att jag har! Under tre perioder förvandlas jag från en timid liten tant till ett rytande lejon, ja inte ett finskt sånt då förståss!
Finalen i Turin-OS var i alla fall så hänryckande att jag för första och förmodligen enda gången gjorde mig skyldig till barnmisshandel!
Matchen var extremt spännande och jag satt i soffan med min son vid sidan om mig!
Tredje perioden hade just börjat vid ställningen 2-2, när Nicklas Lidström skjuter in 3-2-målet! Yes... tror att jag hamnade i någon slags extas och grep tag och ruskade det närmaste jag hade! Vilket var min älskade avkomma, varvid han började kvida och gnälla; Mamma vad gör du? Du behöver ju inte nypas heller! Usch och fy, en halvtimme senare syntes ett litet men dock klart tydligt blåmärke efter mammas fingrar...
Detta var ett erkännande som kanske inte skulle ge mig tid i finkan trots allt, men i modershjärtat värkte det länge...
och jag kan lova att ingen vågar sitta i närheten av mig under finalen i kväll!
HEJA TRE KRONOR!!!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

  1. Nästa gång Sverige är i VM- eller OS-final kommer jag och våldgästar er. Det verkar spännande att få se din förvandling!
    Här hemma var jag mest förvånad över hur unga hockeyspelarna ser ut nuförtiden. Annat var det på 60-talet när det var gubbar som spelade...

    SvaraRadera