söndag 8 maj 2011

Nya tider, nya husdjur...

Ja, nu är vi inne i maj månad, och den har ju börjat bra! Vackert väder, lite sömnad, promenader och en hel del annat!
Hälsan är med mig... men förra veckan var jag trött som en jag vet inte vad! Dessutom hade jag feber i tre dagar.. trodde att jag skulle var tvungen att åka in på kirurgen, men på onsdag kväll vände det! Tur!!
I helgen har det varit hektiskt; Maria vår fina stalluthyrare, har varit bortrest så stalltjänsten har varit uppdelad på bara två stycken. Dessutom ville vi åka upp till Täxan en sväng... Man skulle behöva klona sig ibland. 
Här är vår fina hästapålle Janne... han är nu till salu, efter mycket funderande och mycken vånda!
Sofie känner att tiden inte räcker till och dessutom ska hon ju börja gymnasiet i stan till hösten, och det innebär ännu mindre tid och intensivare studier! Vi har ett par intresserade spekulanter, så vi hoppas att allt faller på plats!
Men... i vintras fick vi veta att min syrras lilla honkatt Saga hade varit ute och tjusat...
Det har inneburit att jag har varit utsatt för mycket stor övertalning, och min familj har fungerat som den typen av diplomatiska sändebud som gamle Jan Eliasson hade varit stolt att ha i sin stab!!!
Alla som känner mig vet ju att katter... nja, inte något som jag gillar direkt!
Nåja, man är ju inte sämre än att man kan ändra sig..
Så nu är det bestämt!
Om åtta veckor kommer det hit en liten kattunge!
Och...jag erkänner, de är sååå fantastiskt gulliga!
Namnet har dottern hittat på, mamman, det vill säga jag, vill att han ska heta Ture, men Sofie bestämde att den ska heta Eskil... Passar ju bra tillsammans med hunden som heter Essa, och för övrigt är den snällaste hund som finns, men verkligen hatar katter!!! Blir en spännande sommar på ranchen!
Vi har tre stycken att enas om, men det lutar åt att det blir den här gullungen!
Kanske gamla mor kommer att sitta i sin gungstol med katten i knät på kvällarna framöver, vem vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar