onsdag 3 februari 2010

Spik i foten!!!!

Kommer ni ihåg Hasse och Tages sketch om en spik i foten?! Så känns det just nu för mig... Jag skulle varit jäävligt glad för en spik i foten i stället.

Jag vet jag vet, man borde inte gnälla och det finns de som har det värre och tänk på dem i Haiti osv osv... Men just nu tänker jag sjunka ner i ett djupt tillstånd av självömkan!



Jag har varit sjuk i feber och förkylning denna veckan... liksom många andra har, men jag har säkert haft det värst, jag svär... Kunde inte åka på kviltträff i söndags och det tog hårt på min arma själ.

Våran vedpanna har gett upp! Kul... precis vad man önskar sig i den kallaste vinter som varit sedan mannaminne. Vi eldar med ved som ren information, elpatron finnes men när den kopplades in behagade säkringarna flyga som ett fågelsträck i hösttid! Grrr.

Ny panna beställdes i dag. Kul med lite nytt i hemmet! Kostar bara femtiofyratusen spänn, och oj jag glömde visst... det tar bara en hel arbetsdag för TVÅ gubbar att montera in den... Visserligen får man göra rotavdrag, men det känns som en fis i den så kallade världsrymden, om ni ursäktar utttrycket.



Och nu ska jag sluta raljera... det värsta är att min kära pappa fick en hjärtinfarkt i måndags.

Han har vårdats på hjärtintensiven sen dess, men är nu på väg till Umeå för vidare undersökning och eventuell kärlvidgning eller annan behandling. Allt beror på hur det ser ut inne i kärlen. Det har känts jobbigt att inte kunna besöka ens... ingen vill ju ha in en febersjuk på intensiven. Hopppas att allt går bra så kan jag kanske åka dit när han kommer tillbaka från Umeå.

Sedan tidigare har pappsen sin Parkinsons att brottas med och den har man på något konstigt sätt lärt sig att leva med. Men att dessutom drabbas av ett hjärtproblem känns lite orättvist.

Lite som att slå in öppna dörrar... Men han är vid gott mod och har ju tjurigheten i behåll, men visst är det oroligt!



Nu ska jag sätta mig och sy lite grann. På lördag är det kurs med Jämtkvilten och det ser jag verkligen fram emot... Vi ska sy tredimensionellt, nej inga röd-gröna glasögon är involverade, och det ska bli hur kul som helst!

1 kommentar:

  1. Usch, ni verkar ha allt elände samtidigt. 54000 kr som oväntad utgift...
    Hoppas nu att din pappa får bra hjälp i Umeå! Det är ju så oroligt när föräldrarna är sjuka.
    Hoppas vi ses på lördag om vi hinner bli av våra förkylningar till dess!

    SvaraRadera