tisdag 23 februari 2010

Kyla, tvätt och lite mangling

Ja nu har kylan på nytt slagit klorna i oss... i morse hade vi dryga trettio grader minus, det känns som om den här vintern gapskrattar åt begreppet "global uppvärmning"...
Längtar verkligen efter lite vårvärme nu, så man kan ta långa promenader och vara ute i solen.

I går tog jag och dammade av mangeln, hade en massa dukar som låg omanglade efter Mats 40-årskalas. Jag har ju en förmåga att skjuta upp sånt där tråkigt jobb till framtiden. Han fyllde ju i juni... Nåväl, det blev ju väldigt fint, och nu är det gjort inför nästa fest som väl blir Sofies konfirmation i maj.

Jag kan härmed informera om att min hög med nytvättade omaka strumpor kommer att krympa väsentligt! Jag gjorde nämligen en framryckning i dotterns rum och vips blev tvätttunnan full igen...GRRR. Det ryms mycket under en säng!

Jag ska sätta mig och sy nu, syr på lite sånt som vi i Östersundsgruppen ska presentera på våran kursdag i april. Det kan jag inte visa er... hemlis, men det är i svart och vitt och rymmer en massa skräpsaker... Nej det är inte en skata!

Arbetet med mina "lillgrötar" fortskrider och ser ut att bli riktigt bra... men skidåkning och hockey och andra OS-grenar är så spännande att det är svårt att hålla nålen rakt i sömnaden, hittills har det gått bra för Sverige tycker jag... men ännu bättre har det gått för Norge... Heja Norge, i alla fall lite grann... Men än är det många grenar kvar som ska avgöras och många fina prestationer att se fram emot, inte minst skidskyttestafetten i kväll!

1 kommentar:

  1. Visst ska det bli spännande ikväll? De vanliga längdåkningsstafetterna har vi också kvar att se fram emot.

    SvaraRadera