måndag 17 augusti 2009

Syenergi?

Idag har jag tänkt mig att sy! Äntligen! Har en del gamla projekt som måste uppdateras.


Fram kom en hel hög med gamla prylar. En del har jag inte ens tagit fram än.
På söndag ska vi ha vår första söndagsträff i min kviltgrupp. Bäst att visa att man hänger med... Ha Ha.





Dessutom har jag lovat en kompis att sy ett babytäcke till ett barnbarn. Jag sydde ett täcke till det förra barnbarnet så nu ska det bli ett barnbarn till. Men inte till samma barn... om ni förstår vad jag menar...Jag var tvungen att leta fram en bild på det förra täcket för att se vad jag sydde den gången. Det blir nog något i samma stil nu också, men i lite annan färgställning.




Jag skulle egentligen ha jobbat nu men är hemma med ett knä som har pajat ihop...
Därför har jag tid att sy. Plus att jag inte klarar av att göra så mycket annat!

4 kommentarer:

  1. Ledsen att höra om ditt onda knä. Det hände ju precis då du skulle klippa mig. Hoppas att vila kan hjälpa. annars måste du kanske få hjälp av...?dr eller att få det röntgat.
    Kram från en nyklippt

    SvaraRadera
  2. Vi saknar dig på jobbet.
    Krya på dig i ditt knä.

    SvaraRadera
  3. Vilken otur med knät! Har någon doktor kollat? Jag som hade tänkt få en ny tjusig frisyr hos dig snart. Hör av dig om du vill ha sysällskap! Tyvärr är jag genomförkyld just nu.
    Krya på dig!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Hehe! Själv har jag sytt ett babytäcke som jag redan gett bort, så det kan jag inte visa. Men jag har ju en ny handväska att ta med mig! Ja, egentligen två, men den förra har jag börjat slakta eftersom den börjat spricka upp i en söm.

    SvaraRadera