onsdag 19 augusti 2009

Morgonstund har guld i mund...


Vaknar i svinottan av Mats klocka. Trevligt. Kunde inte somna om. Fixade en sudoku, kunde inte somna om efter det heller. Det var väl lika bra att kliva upp då!
Det är en underbar morgon, undrar om det inte har varit frost i natt? Skulle vilja gå en lång promenad med hunden, men får väl gå en väldigt kort promenad och sätta mig och njuta av utsikten.




Här kommer ett par bilder på babytäcket som jag sydde klart i går.
Jag var inte helt nöjd med blocken. Men eftersom jag hade massor av remsor kvar gjorde jag en kul kant av dem, och -hokus pokus, så blev det hur roligt som helst.

Vet inte om det blir en kille eller tjej, men det passar ju till vilket som. Även grabbar behöver ju lite färg...

Woke up really early today. Mats alarm-clock set off att five!! Couldn't go back to sleep so I decided to go up instead.
It's a lovely morning. Sun is up. I think we've had the first frostnight of this summer. Brr it feels
like it's to soon.

I finished a babyquilt yesterday. Here are some pictures. I wasn't entirely pleased with the blocks. But since I had lots of stripes left I made a funny border out of them and it turned out really great.
I don't know if the baby is gonna be a boy or a girl, but it goes well with both. Even guys need a little colour... don't you think?

2 kommentarer: