måndag 15 december 2008

Snö och åter snö!



Ja vinter det har vi kan jag lova! Med tanke på årstiden känns det som att leva i ett julkort...
Efter mitt datahaveri ska jag nu försöka uppdatera min blogg lite granna. Sofie och jag var ju till Stockholm för några veckor sen. Vi hade såå trevligt! Bland annat besökte vi en häftig Thairestaurang: Koh Phangan. Den var bara så häftig, besök rekommenderas om ni besöker Stora staden...

På jobbet har det varit hur struligt som helst nu, flytt, julrusch, dörrlås som inte funkar, vilket leder till att kunder inte kommer in... måste bli bättre snart. Tur att vi har världens bästa och trevligaste kunder.

Just nu känns det som att julfriden är rätt långt borta. Vi skulle hinna en hel del i helgen hade vi tänkt, men planer är till för att brytas eller hur det nu heter... Vi fick stycka och lägga in en halv älg i stället... jojo rätt som det regnar kommer det en skur! Bra med älgkött i och för sig, men veckan före jul känns inte som en optimal tidpunkt, om ni förstår vad jag menar...


Här kommer några kort på hur underbart vackert vi har det i Jämtland just nu... Tänker på Viktor Rydbergs dikt "Tomten" varje gång jag tittar ut!


I will now try to update my blog, as my computer is fixed!! Me and Sofie went to Stockholm some weeks ago. We had a really nice weekend. We visited a Thai-restaurant that was so cool,
if you're ever in Swedens capitol visit this lovely place: Koh Phangan !

The salon that I work in has moved this week, what a mess! Hope it will be better next week, and we have the most patient clients on earth, to put up with this mess!!

Christmas is getting closer and I still have so many things to organize, but this weekend we spent on a dead moose that we had to put to some christmas rest in our freezer!!! Nice with meat to last us through the winter, but the week before christmas.... not the best timing...

Some pictures to illustrate the beatyful winter we have here in the north of Sweden!!!! It's like living in a christmascard!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar