onsdag 17 december 2008

Julförberedelser?

Hej alla människor där ute i världen! Hur står det till i julbrådskan? Hos Nilssons i Sörviken är allt under kontroll... julklapparna köpta och inslagna, all städning avklarad, maten och kakorna fixade. Pyntat och klart. Ungarna tindrar, mattfransarna kammade.....eller?
Nej sanningen är en helt annan, men den kan vi tala tyst om. Nu ska jag i alla fall stryka och sätta upp mina julbonader!!! Lite pynt och några tända ljus kan ju fixa det mesta!

Hi you people in cyberspace! How's the christmaspreparations coming along? Here in our home I have everything under control... presents bought and wrapped, house nice and clean, cooking and baking all done, decorations fixed... And I'm the greatest storyteller of all times!
The truth is that nearly nothing has been done, well well. Now I'm going to iron and put up my christmas wall-hangings... That sure will give the holiday a kickstart!

2 kommentarer:

  1. Hej Anna-Lena! Har saknat din blogg,också andras,för jag har varit i Stockholm för andra gången i dec.och besökt mitt barnbarn OLLE och hans lilla syster ANNA.
    Det går faktiskt ganska bra att sitta på golvet och köra traktor men ... vad jag längtar till symaskinen och den får nog vänta,jag har inte ens hunnit med adventsljus -kör med värmeljus och det funkar också.

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att höra att jag inte är ensam....har inte ens bakat pepparkakor. Det brukar jag prioritera, men i år....Det blir nog jul i alla fall. Ska ut och trängas på stan och handla de sista klapparna. Det känns gruvsamt men jag kan nog inte skjuta upp det längre. Ha det bra!!!

    SvaraRadera