lördag 27 december 2008

Happy birthday to you...



För 15 år sedan var det en väldigt speciell jul för mig och min fästman, Vi väntade vårt första barn! Vi trodde att han skulle komma först på det nya året, men så blev det inte. Den 27:e dec 1993 kom Kristoffer. I dag fyller han då 15 år vår underbare "Krille"... Stort grattis från oss andra i familjen!!

Julen har varit lugn men lite tidsstyrd eftersom Mats har arbetat, vi har fått anpassa mattider och annat efter hans körningar (färdtjänst...) men som tur är har vi stora barn och kan vara ganska flexibla.


Idag var min mamma, lillasyster Marléne och hennes två barn Hanna och Malin hit. Kul att träffas i jultider, så man får duka fram stora kakfatet!!! (Jag gillar som sagt att baka.)

I morgon kommer Mats syster Karin och hennes familj på mat och för att uppvakta Kristoffer.


Får väl se vad som hamnar i grytorna då... Fler som är trötta på julmaten kanske?

15 years ago it was a very special christmas for me and my fiancé, we were expecting our first child. He wasn't supposed to come until after the new year but he didn't want to wait, so on the 27.th december ha was born... and today we celebrate his 15:th birthday. So happy birthday Kristoffer!!!!


Our christmas has been peaceful but a bit controled by the fact that Mats has been working...
Lyckily we have children old enough to be flexible about eatingtimes and presenttimes.

Today we had a visit from my mother and my sister and her two daughters and tomorrow is Mats sister Karin and her family coming over. Always nice to have visitors this time of year,
when there's plenty of cookies in the freezer...

3 kommentarer:

  1. Grattis Storebror. :)

    SvaraRadera
  2. Tänk att "barnen"blir stora så snabbt! 15 år redan.GRATTIS!
    Dina kakor ser verkligen goda ut och vilken vete eller saffranskaka,man blir verklogen sugen.Mina kakor är slut så när som några kokos- och tre!!!kolakakor.Jag hinner säkert med två innan min käre make hittar den sista!Inte så snällt av mig men jag gillar verkligen godsaker.
    Ha det bra i helgen och med nyårsfirandet.Kram Louise D

    SvaraRadera
  3. I min kommentar har jag stavat rätt:verkligen, men i blev tydligen ett o

    SvaraRadera