söndag 23 november 2008

Julkväll med tillbehör




















I kväll har jag varit på julavslutning med min kviltgrupp. Mycket trevligt!!!
Åsa, Ammi, Anna-Lisa och Karin L hade dukat upp med pajer, glögg och goda kakor!

Efter det hade vi ett spännande julklappslotteri.
Jag vann ett paket med finfina broderigarner, och ett annat med ett vackert tyg som har tryckta julstjärnor på. Dessutom vann jag första pris i en frågesport. ( hur nu det kunde gå till). Priset var ett tyg... perfekt för mig!!
















Jag hade sytt ett syetui som jag skänkte bort i ett paket, hoppas att det kommer väl till pass!
Så här ser det ut i alla fall, både ut och insida. Hittade mönstret i en bok av Lise Bergene.
























Sofie har sytt färdig sin necessär (också Lise Bergene design) den blev hur käck som helst! När jag kom hem hade hon sytt en matchande väska till den, men inget foto tyvärr!

1 kommentar:

  1. Tusen tack för hjälpen Anna-Lena! Du är en pärla.

    SvaraRadera