tisdag 22 januari 2013

Kyla...

Kallt ute nu, men vackert.
Tror aldrig att det har varit så här otroligt mycket rimfrost i träden.
Igår kväll när jag gick med hunden så tänkte jag att det skulle vara bra fint om jag hade en sån där kamera som man kan knäppa jättefina kort med, och visa upp på bloggen... men sen tänkte jag att jag nog inte skulle klara av att ta av mig vantarna ens en gång...

Lyckades i alla fall ta av mig vantarna en liten stund när vi var i Ottsjö förra veckan. 
Vi har skaffat oss en andelslägenhet där i Västjämtland. Lagom långt hemifrån, fina möjligheter till friluftsliv. Man kan åka skidor åt alla möjliga håll...
Den här gången var det dessutom bra väder. Promenader, skoteråkning och finfin mat på restaurang.
batteriladdning på hög nivå... eller höghöjdsträning om ni vill!

Den jämtländska fjällvärlden är bra härlig...


3 kommentarer:

  1. Håller med dig om det där sista..

    Maidi

    SvaraRadera
  2. Men lägg av!! Har ni skaffat stuga i Ottsjö?! Där har jag varit sedan jag var en yttepytte unge. Kan det vara så att det är en av lägenheterna som ligger vid värdshuset? Vi hyrde av han som bodde intill affären när jag var liten. Firade varje påsk i Ottsjö tills jag var i övre tonåren. När jag skaffade egen familj kändes det viktigt att dela denna by med barnen. Vi har åkt dit nästan varje år de senaste åren. Hade husvagnen uppställd i Östra Vålådalen en vinter men det var på fel sida sjön. Det är en helt fantastisk liten by. Vi har hyrt en stuga där i februari. Vem vet, bäst vad det är blir det en "bloggträff" på värdshuset :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här ser man hur liten världen är... visst är det en sån lägenhet vi har köpt. Själv har jag ingen gammal relation till Ottsjö, men det verkar riktigt mysigt. Ingen skidåkare är jag heller, men ser fram emot att kunna traska runt i naturen... sen har vi ju skoter förstås. Tyvärr är ju värdshuset stängt.. ingen arrendator, men det går ju att käka på hotellet nere i byn! Vi åker upp på sportlovet nästa gång. Rätt som det är springer man på varann! Kul.

      Radera