onsdag 13 juni 2012

Vägarbete...

Det pågår ett vägarbete här just nu...
Man skalar av gammal asfalt och lägger ny... På med grus, på med klister!
Matte fylld av ångest!
Grusbilarna kör fort fort genom kurvan nedanför vårat hus...
Ber stilla böner om att Eskil ska ha förstånd nog att hålla sig undan.
Lastbilar är hårda, katter är mjuka...


Jag har en ledig dag idag! Skönt..
Fyller den med lite kontorsjobb. Sådant kul som att försöka komma överens med A-kassan... hur nu det ska gå till?
Jag förstår att det finns regler och lagar att förhålla sig till. Dock känns det ibland som att pappersexercisen med myndigheter som arbetsförmedlingen, A-kassan och försäkringskassan övergår mitt förstånd!
Varje dag utan ett myndighetsbrev i postlådan känns som en seger!
Förhoppningsvis kommer den sista pusselbiten på posten idag så jag kan skicka in och avsluta det två!!! månader långa förhållandet med A-kassan.
Ett kort förhållande som känns som två år!

Nu till något mycket trevligare!
Min mycket goda vän Yvonne gick ju och fyllde jämnt för ett par veckor sedan. Hon bjöd på ett mycket trevligt garden-party... sen drog hon till Grekland!
I kväll ska jag och en annan gammal gymnasiekompis uppvakta henne... det blir ett restaurangbesök med god mat och dryck! Kommer att bli hur trevligt som helst.

Nu ska jag dricka påtår och packa träningsväskan! Träning hos sjukgymnasten och kanske blir det inköp av lite sommarplant idag, börjar bli dags nu kanske, även om det inte direkt är någon sommarvärme att prata om...


2 kommentarer:

  1. Tack för den trevliga kvällen. Det gör vi om fler gånger. Kram!!

    SvaraRadera