söndag 24 juni 2012

Sommar, sol och semesterplaner...

Så skönt att det äntligen känns lite somrigt! Solen har varit framme en stor del av midsommarhelgen och även om jag har jobbat så har det varit riktigt skönt!
Måste åter igen få säga hur mycket jag stortrivs med jobbet... Så fina åldringar att pyssla om!
Har dessutom de allra bästa arbetskamrater man kan tänka sig! Fast det hade jag ju på mitt gamla jobb också.
Det är skönt att alla visar tålamod med en tafatt amatör, som säkerligen ger dem skavsår i öronen av alla frågor...
Sömnaden ligger däremot i träda, har inte startat symaskinen på väldigt länge, bara lite lagning!
Men nu är det ju sommar, så jag har tagit fram min sommarväska som jag sydde i fjol.
Man får väl köra repriser på gammal skåpmat va?
det gör ju TV hela somrarna!

Apropå repriser och så.
Jag och en kompis drar till Grekland i Augusti...
Vi har gjort mycket charterbus i vår ungdom, så nu när vi båda fyller femtio år under året tyckte vi att det var dags att göra en resa på egen hand! Ungar och gubbar får stanna hemma i fäderneslandet.
Hålligånget från ungdomen har väl antagligen klingat av med, så vad kallas det nu? Husmorssemester!?
Oavsett vilket så kommer det att bli såå himla kul.
Vi drar till Skiathos, dit vi var för två år sedan... en liten ö med fantastiska stränder!
Vi köpte en billig flygstol, och har bokat hotell på egen hand, blev rätt billigt.
Nu hoppas vi att valutakursen på euron kommer att ligga kvar på en låg och gynnsam nivå!

Det är dessutom helt klart nu att jag har kommit in på omvårdnadsprogrammet i höst, så det känns skönt att allt ordnat sig till det bästa!
Över och ut från Sörviken...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar