fredag 20 januari 2012

Klippning och dagens I-landsproblem...



Klippte mig förra fredagen... blev väldigt nöjd! Tack kära exkollega för det. Visste knappt hur man skulle gå tillväga för att få sig en klippning, men till slut funkade det! Man var ju tvungen att beställa tid.. första gången på sådär trettio år. Skönt att få vara "riktig" kund i alla fall, och inte bara kasta sig ner på stolen mellan två kunder!
Jag har haft lite otur med min nyinköpta (2 månader sedan) smart-phone! Var ju hur nöjd som helst med den, och en helt ny värld öppnade sig! Appar, angry birds och wordfeud. You name it!
Kunde lägga in mina promenadrundor med gps och så vidare. Den kunde inte ladda och köra igång morgonkaffet, men det var nog det enda som fattades!
Nåväl, på juldagen skulle vi ta en snabb tur till staden för att byta en felexpedierad julklapp på den stora elektronikkedjan.... och med min osedvanligt stora förmåga för att klanta till det så tappade jag telefonen på marken, varvid en bil kör över den! Tror till och med att det var vår egen....
Stor sorg! Skärmen krossad, såg ut som snöstjärnor hade lagt sig till stilla ro över densamma.
Lämnar in telefonen på lagning, det går på försäkringen! Yippie.
Fick den tillbaka i fredags.
Friden återställd.
Nej, inte riktigt...
Den är nu inne på "omreparation"...
En av knapparna funkade inte när jag fick tillbaka den.
Suck.
Jag vet inte vad som är värst,
att jag nu måste använda en gammal tryckknappstelefon...
eller att jag kommer att torska i alla wordfeudmatcher jag spelade när jag lämnade in den...

I-landsproblem?
Jo för all del, jag vet det...
men så ser det just nu ut i min lilla glasbubbla!

 För övrigt hade jag nog åkt på stryk i wordfeudmatcherna i alla fall...

1 kommentar:

  1. Kul att höra från dig igen.Va snygg du är.Visst är det lätt att "klanta" sig iband.Per köpte en Pc i usa och la in den i bilen, kompisen startade och ut föll pc:n och blev överkörd första!! dagen.Tur med försäkring när nåt händer.
    Ha en härlig vinterhelg. Louise D

    SvaraRadera