tisdag 2 november 2010

Höstdepp, leda och nackspärr...

Varför känner jag mig alltid så j----a less den här årstiden!? Ingenting blir som man tänkt sig. Hade träff med Östersundskviltarna i söndags... Vad hände? Vaknade i lördags med en utomjordisk nackspärr! NAJJS... NOT för att använda ett ungdomsuttryck! Känner mig lite bättre i dag, men inte helt kurant.

Hemmet förfaller bit för bit. Alla pratar om hur mysigt det är med hösten... pynta, göra ombonat, tända ljus och hitten och ditten. jag känner mest för att ställa en container utanför huset och ta in en grep för att sedan skotta ut husets innandöme i densamma!

Nu har jag varit ledig i snart fem dagar och inte gjort ett skvatt här hemma! Bara gått runt och suckat och stönat!
I går åkte vi till Mats syrra och firade henne på födelsedagen! Grattis Karin... hon bjöd på jättegod köttgryta och krusbärspaj till efterrätt. Härligt trevligt i höstmörkret.
Idag har jag hittills varit en vända till Gällö. Bankärende, hämtat ut ett paket och kört Sofie till stallet... Om en stund ska hon hämtas. Men sen ska jag ha lite egentid... Åker till Pilis för att hälsa på min kompis Karin! Ska bli så kul! Hon har ett par Kviltemagasin till mig! Kanske blir lite inspirerad av det!
Har äntligen, efter ett par års funderande, äntligen krupit till korset. Jag har köpt mig ett par ICEBUGS...
Vad är det då!? Jo, skor med dubbad sula! Så nu ska det bli avslappnade långpromenader i vinter!
Sa nån tantvarning? Passa er så jag inte klipper till er med käppen! Haha!

2 kommentarer:

  1. Här är vi piggare än piggast på två sätt! Pigg på hösten och pigg (dubb) under skorna. Mina Icebug´s ska ut på sin tredje vinter snart.

    SvaraRadera
  2. Hoppas du är bättre i din nacke!!krya på dig./kramar evaj

    SvaraRadera