tisdag 7 september 2010

Systuga i det fria...


Vi har haft ett underbart höstväder här i Jämtland ett par dagar! Så pass härligt så att jag inte kunde sitta inomhus! Fixade därför hastigt och lustigt till en provisorisk systuga på altanen. Där satt jag halva dagen i går och sydde klart det som jag började på i lördags!


Jämtkvilten hade ju höstpremiär på sin lördagsträffar då och temat var "snöbollar".
Hade ju hört talas om såna förut, men det visade sig att man sydde på ett helt annat sätt än vad jag hade trott.



Jag gjorde i alla fall en "provlapp" som visade sig vilja bli en liten necessär...



Satte en grön insida som bröt av det sockersöta på utsidan.
Har använt delar av ett mönster från en bok av Lise Bergene.

Den blev hyfsat bra, jag är ju ingen stjärna på att sy dragkedjor, men om man tittar lite på avstånd och kisar lite grann, så ser det väldigt bra ut!!!
I övrigt går väl dagarna på som vanligt. Älgjakten började i går, man sköt en älg på vår mark, vilket borde innebära att ett lår tillfaller oss, men det kan också vara så att det inte blir så den här gången. Vi fick nämligen dubbelt upp en gång, så jag har tappat kollen... hoppas att nån annan har den.
Kokat svartvinbärssaft i dag, provat ett nytt recept med citroner i... var otroligt god när jag smakade den hos en kompis, återstår att se om mitt försök blir lika lyckat...
Sonen gör APU (Arbetsplatsförlagd utbildning), vilket innebär att klockan ringer så där tio i fem på morronen... Gäsp! Han måste åka halvsex för att hinna in till stan före sju...Kul har de i alla fall, han är på Jamtli och fixar med några gamla pensionärslägenheter som ska göras om. Till vad vet jag inte, det återstår att se!!!

2 kommentarer:

  1. Har man pensionärslägenheter på Jamtli? OK dom samlar ju på gammalt.
    Du fick till en bra sak efter träffen. Mina block blev ett litet docktäcke. Kram från sy"kamraten" vid ditt bord.

    SvaraRadera
  2. Snöbollar!!! Tycker inte det ser ut som det! Men du, vilka supra färger och en jättefin nesse!

    SvaraRadera