onsdag 1 september 2010

Rosetter och UFO:t som blev klart!!!!

Jag ska ju åka till Ö-Vik på årsmöteshelg i början av Oktober. Hur kul kommer nu inte det att bli... Vi från Jämtkvilten har chartrat en buss. Tror mig bestämt veta att det finns platser kvar, så om nån är intresserad finns det säkert möjlighet att komma med! Kolla med http://jamtkvilten.se/ Jag ska gå en kurs för Mikael Svensson, och resten av tiden ska jag bara glida omkring och ha trevligt... och det går ju väldigt bra i Ö-Vik som för övrigt är den stad där jag gick gymnasiet... Åh, ljuva minnen!!!
Har sytt till det ena av två sommarlotterier som hålls där. Iddes helt enkelt inte sy till det andra!!


Fixade till några rosetter. Skickade dem i dag.. Oj då, en dag för sent. Får hoppas att det går bra ändå!
Har också färdigställt ett UFO i dag... Började ju tidigt i våras att sy på en charmpack...Sen blev det liggande, och tur var väl det, för när vi hade vindsröjning på försommaren hittade jag ju en gungstol... och -Heureka... jag kom på direkt vad jag skulle sy.

En gungstolsmatta så klart!
Färdigt för kviltning...
Kviltat och klart!
Testade att kvilta med den där "avståndsmanicken" i dag. Det finns säkert något bra namn på den också, men det kan jag inte! Hur som helst var den jättebra. Undrar hur många saker det ligger i min symaskinstillbehörslåda, (Wow, vilket ord!) som jag aldrig använt. Som jag dessutom inte vet vad de ska användas till!?
Tycker att det blev väldigt bra. Nu ska jag bara fixa fram lite handsömnad, sen kan jag sitta där och gunga lite under de mörka höstkvällarna!!
På lördag börjar dessutom Jämtkviltens lördagsträffar, härligt!

2 kommentarer:

  1. Oj, var det två sommarlotterier. Jag gjorde två block till jag vet inte vad.
    Det ser ut att bli skönt i din fina gungstol med dynan du sytt. Jag har en mindre, nyare typ, som jag gärna sitter i vid TV-tittande.
    Det blirt kul att träffas på lördag för det känns verkligen länge sen vi hade nån träff.Jag har fem!!!!! tyger lagda i väskan till träffen. Kan det bli nåt ?
    Vi ses.
    Louise D

    SvaraRadera
  2. Jättefint täcke och gungstol! Ha så trevligt på lördag.

    SvaraRadera