tisdag 23 mars 2010

Sydag...

Vi har haft det väldigt trevligt idag jag och min kviltvän Karin...
Vi började med att plocka fram alla saker och sydde lite grann!




Karin kviltade på en påsklöpare som finns med i senaste numret av Kviltemagasinet! Den blir urtjusig med väldigt fina tyger.

Jag syr på en charmpack som jag köpte på ett årsmöte för ett antal år sedan... kom på att det passar ganska bra till en påskduk här också, även om den blir ganska lång. Allt till påsk behöver ju inte vara gult och grönt, även om det också är snyggt...
Efter en stund var det dags för kaffe. Jag hade bakat en chokladkaka med citronkolakräm... Recept i senaste Allers. GOD som bara den!

Lite mera sömnad...

Karin stod för lunchen och hade tagit med sig en väldigt smarrig paj med spenat och fetaostfyllning.

Tyvärr går ju tiden alldeles för fort när man syr...
Nu ska jag sätta mig för mig själv en stund och försöka montera ihop några jobb som ligger så där halvklara!

3 kommentarer:

  1. Är inte sydagar det bästa som finns...:o))

    SvaraRadera
  2. Härliga tider, sy med en vän, trevlig blogg du har här. Hälsningar Karrakolan

    SvaraRadera
  3. Ser ut att ni haft en härlig sydag!
    Sådana bör man unna sig många av i livet :o)

    SvaraRadera