söndag 21 mars 2010

I den härliga vårsolens glans!

Ja nu är vårsolen skoningslös minnsann. Helt underbart väder har det varit i helgen...

Jag har försökt att städa upp lite i det stora förfallet! Jag blir galen på alla flugor... det känns som om man är med i en gammal Hitchcock-film. Flugorna övervintrar i våra gamla väggar som är tätade med mossa. På våren kommer de fram men är för trötta för att flyga iväg. Det innebär att de i princip ramlar ner på golvet och dör. SUCK... skulle kunna dammsuga tre gånger om dagen och ändå ha fluglik liggande. ÄCKLIGT var ordet.

Håller på att sy färdigt en del projekt som blivit liggande.
En liten broderad ängel flyger snart iväg till en nyfödd liten tjej och jag håller på med vindsnurrorna som vi lärde oss på Jämtkviltens kurs i februari.
Kanske blir färdiga på tisdag, för då ska jag sitta och sy tänkte jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar