fredag 9 januari 2009

Sydag...


Förra terminen hade vi i vår kviltgrupp ett blocklotteri. Varje månad bestämde vi vilka block man skulle sy till nästa gång. Vi var tjugo stycken som sydde. I maj månad lottade vi ut blocken. Jag vann dessa skönheter! De har blivit liggande sedan dess, men nu är det dags att fixa till dem!


Jag kommer att sy några block till, för att få bättre blandning på nyanserna. Det blev lite väl många rosa rutor, men med några beiga och ljusgröna kommer det att bli hur läckert och vårlikt som helst. Det här var ett bra sätt att få ihop många block. (Jag vann 60! stycken). Jämtkvilten har årsmöte i slutet av mars... visst skulle det väl vara en färdig topp innan dess... hm hm vi får väl se


Last year we had a blocklottery in my quiltgroup. We took turns on deciding what blocks to make. We were 20 ladies involved, and this was a great way to get many blocks, I got sixty!!!

I will make some more with beige and lightgreen colour, the blocks were a bit to much pink for me. Hope the quilt will turn out great, and feel "springish"...

2 kommentarer:

  1. Oj, vad spännande att få se hur det blir! Du har dem snart ihopsydda! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag har blivit allergisk mot mina block, för jag rör dem knappt...

    SvaraRadera