lördag 26 oktober 2013

Så mycket bättre...



I kväll börjar det visst igen... det där TV-programmet som heter "Så mycket bättre". Jag kan inte precis påstå att jag har någon slags relation till det, har nog inte sett så mycket som tio minuter sammanlagt.

Men skulle man inte kunna införa någon slags tidsgräns för hur länge efter serien som man får spela de nya versionerna av "kändisarnas" musik? Så där tre månader skulle kunna vara nog, eller? Skulle vilja gräva ner Magnus Ugglas version av Jag och min far, under den där jävla pilen, och Kärlekens tunga med Petra Marklund är ju huur uttjatad som helst.
Just nu ser man fram emot oändliga radiospelningar av Lill Lindfors sambaversion av Ulf Dagebys Livet är en fest. Rapparen Ken Ring ger sig på Musik ska byggas utav glädje... Hjälp!! Nja, jag väljer nog bort det här programmet, även den här säsongen.

Jag tycker absolut att det är en intressant och kul grej, att artister tolkar varandras musik och gör dem till sina egna. Jag vänder mig som sagt mest emot att man ska behöva lyssna till samma låtar femtioelva gånger på en dag, och alla tycker att det är så genialiska tolkningar av t.ex. Jag och min far. Själv tyckte jag inte ens om den första gången jag hörde den... och nu, ja, ni fattar va?

..och nu kommer alla att säga till mig att jag kan dra åt pipsvängen med min negativa inställning och att det finns en avstängningsknapp! Japp, jag vet det och jag använder den i princip hela tiden, bara så ni vet.
Det finns många program jag väljer bort, och många artister som ger mig en svårartad klåda på kroppen, jag tänker inte lista dem. Hur som helst så är smaken delad, som tur är... men kom ihåg att; "Less is more!" tänk på det alla som sätter samman spellistor för landets radiokanaler

1 kommentar: