söndag 15 april 2012

Babytäcke och bra att ha prylar...

Jag har sytt ett litet babytäcke till en före detta kollega som fött ett litet flickebarn!
Tygerna är hämtade från en Jelly-roll.
De har jag skurit i kvadrater och ramat in med två likadana tyger men i olika färger.
Tycker att det blev vårfint och fräscht.
Så här ser toppen ut före kviltningen!


Kviltade det med en bågformad söm och en melerad blank tråd som passade väldigt bra till tygerna.
När jag var på en kviltkurs häromsistens köpte jag dessa små klämmor...
De används till exempel  för att sätta fast kantremsan runt ett täcke!
Så himla bra!!!!! Lätta att klämma fast, inga nålar att sticka sig på och tråden lindar sig inte runt dem och fastnar. Helt underbara.
Jag köpte mina av Marianne på Mariannes quiltbod. Kostade ca 50 kronor för tio stycken... väl värt pengarna!!
Det är roligt när man hittar prylar som är användbara och prisvärda.
Man har ju lagt upp ett ganska stort lager av sådant som bara ligger och aldrig blir använt...



1 kommentar:

  1. Återigen ett fint täcke. Du lyckas alltid.
    Jag har också köpt klämmor men vi har inte kommit övens än. Får väl träna mer.
    Kram från Louise D.

    SvaraRadera