fredag 16 september 2011

Vad ska du bli när du blir stor då????????

Har något som jag måste berätta...
Jag ska sluta arbeta som frisör!
Så där ja, då var det sagt!
Det är så här, att salongen jag arbetar på ska övergå till en annan ägare!
Vi har blivit sålda med andra ord!
Alla i personalen blev erbjudna anställning hos den nya arbetsgivaren... men efter mycket vånda och vägande av för och emot, bestämde jag mig för att inte tacka ja till erbjudandet!
Nu jobbar jag september månad ut...
Sen sex månaders uppsägningstid...
Efter det?????????
Ibland känner jag mig helt galen som bara kastar mig ut i det djupa på det här sättet, men om jag nånsin ska göra något annat så kanske det här var en spark i baken och ett tecken från ovan eller annan valfri plats...
Jo, jag har jobbat på samma plats i snart tjugosex år... smaka på den!
Kommer att sakna mina fantastiskt trevliga kollegor.
Alla minst lika trevliga kunder...
Men ändå känns det mest skönt, och jag är väldigt stolt över att jag vågade ta det här beslutet...
Nu återstår bara att se vad framtiden har i sitt sköte.

Jag har ju vetat om det här ett par veckor, men inte varit säker på om jag får berätta eller inte!
Nu gör jag det i alla fall.
Det är ju bara två veckor kvar!

Nu har jag semester i en vecka, åker till Alanya i kväll,
håller på att packa det sista!

På återhörande... mot värmen!
Broderiet är nerpackat!

2 kommentarer:

  1. Ha en trevlig resa! Lycka till framöver med yrkesval! Nu ska jag fundera över vem som ska ersätta bästa frissan i Jämtland...jag sparar till långt hår istället.

    SvaraRadera
  2. Grattis Anna-Lena till Allt. Viktnedgång, Framtidsplaner,Resplaner och framför allt en trevlig blogg.
    Fin väska också.
    Kram fr. Ingrid i Stugun

    SvaraRadera