tisdag 5 oktober 2010

Jag har varit till Örnsköldsvik i helgen!
Jag och ett trettiotal Jämtkviltare åkte i en chartrad buss på fredagen vid lunchtid.
Vi hade väldigt trevligt och stämningen var hög och god!

jag fick gå en kurs för Mikael Svensson. Vi fick lära oss vad man kan göra av sina tillskurna remsor.
Många tekniker kände jag igen men med lite ny infallsvinkel så kändes det ändå nytt och fräscht!



Här är två remsor hopsydda och sedan är långsidorna kantade med en smalare remsa!
Blir väldigt effektfullt. Ser avancerat ut men var väldigt lättsytt!


Två remsor hopsydda och skurna till en "fyrruta". Kantade med lika breda remsor...



En stjärna sydd efter blockhusruteprincipen!
Blev olika typer av stjärnor beroende på hur man satte ihop färgerna...

Jag hade väldigt trevligt på kursen och satt mittemot en dam från Boden som tipsade mig om sin blogg! Ska bara hitta lappen som jag skrev ned adressen på, sen kan jag länka till den!
Känner mig just nu väldigt inspirerad och full av sylust, så det är synd att jag inte är ledig några dagar nu!
Men kanske fram mot helgen att det kan bli några timmar!

1 kommentar:

  1. Japp...har hittat din blogg! Kul
    följa en Jämtländsk sådan! Helgen i Ö-vik var förstås rolig...själv missade jag allt...typiskt..men fick lite sytt hemma istället. Ha de'

    SvaraRadera