måndag 5 oktober 2009

Senhöst

Det märks att vi är på väg mot vinter nu... frost varje morron, kall västanvind. I går morse fick jag lite skrämselhicka när jag tittade ut och såg vädret.
Snö som föll! Aj då... Inga vinterdäck och ganska lång väg hem från Täxan. Styrde om planerna och stack hem redan efter frukost. Resan gick bra men bitvis riktigt mycket snö på vägen.
Jag har varit i Täxan i helgen som sagt. Passade på eftersom Sofie och jag var lediga i fredags. Krille hämtade vi upp i stan på vägen upp.
Kul att komma "hem" Mina tre syskon med familjer och mamma och pappa bor i samma lilla by. Bäddat för umgänge alltså. Träffade nästan alla i hela familjen.
Åkte en sväng och hälsade på mormor också. Hon mådde nog ganska bra, men det är klart att det blir tomt efter morfar.
Har haft en ganska slapp dag hittills i dag, men nu ska jag till Bräcke på sjukgymnastik. Sen till stallet.
Först ska jag rita upp ett till broderi till "A christmas wish" har fixat tre st. nu är det bara sex kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar