lördag 12 september 2009

Färdigt och halvfärdigt...

Förra lördagen hade Jämtkvilten sin första syträff för säsongen.. Vi var ganska många som träffades i Palmcrantzskolans matsal. Jag kände inte för att sy något av det som var dagens tema... men tyg inköptes och vips så syddes det på andra block! 24 block sydde jag, men vet ej vad jag ska göra av dem. Har en liten fundering, får klura på det litegrann.

Syväskan som jag började på i våras sydde jag klar innan träffen. Passade utmärkt till ett litet
skärset och lite sybehör.

Efter träffen möblerade jag om och nu innehåller den plånbok, sminkväska, mobiltelefon och anteckningsbok. Funkar som handväska också!







Veckan har i övrigt varit ganska lugn. Har fortfarande ont i knät, men det som inte dödar stärker sägs det ju... Sjukgymnastiserar lite och tränar hemma. hjälper väl så där tycker jag.
Älgjakten är i full gång. Här har de skjutit tre älgar dock ingen på våran skog så inget kött ännu.

Stamselejaktlaget (pappa, brorsan och syrran) har börjat jaga i dag men har inte hört några bulletiner från det hållet.

Just nu sprider sig väldoft i huset. Mats och Sofie lagar mat; tacos med tillbehör. Smarrigt. Måste nog dricka lite vin till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar