tisdag 21 juli 2009

Sytt idag...

Hittade äntligen till symaskinen i dag. Och vad blev det då? Inte ett lapptäcke, men lappa ett täcke blev det i alla fall. Mojje, Gilljahns ponnykompis hade lyckats snärja in sig i, och riva sönder sitt regntäcke förra veckan. Tänkte vara lite schysst med honom och laga det i dag. "Det vill gärna bli bra"! Ett användbart uttryck. Om man inte tittar så noga på sömmarna och baksidan ser det riktigt proffsigt ut!
Jag tog fram min gamla "arbetshäst" Pfaff-maskinen för detta jobb. (Ville ej ha hästlukt i min andra maskin). Måste nog säga att jag är glad över min nya maskin, som jag faktiskt har haft i fyra år redan. Men den är tyst och lättmanövrerad och det finns en massa finesser som inte fanns på min gamla. Men nu vill jag sy något kul... Kan någon ge mig fler timmar på dygnet!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar